Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace mezi instruktorem a žákem v plavecké výuce osob se zrakovým postižením
Hrubá, Karolína ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Komunikace mezi instruktorem a žákem v plavecké výuce osob se zrakovým postižením Cíle: Cílem práce bude analyzovat komunikaci mezi instruktorem a žákem se zrakovým postižením v plavecké výuce. Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o činnosti instruktora a jeho komunikaci při vedení lekcí plavání osob se zrakovým postižením. Metody: V této práci jsme použili kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Bylo využito zúčastněné pozorování, kdy hlavní řešitelka práce byla přítomna na lekci plavání osob se zrakovým postižením. Sběr dat byl pořízen prostřednictvím video a audiozáznamu. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto záznamů. Následné kódování a vyhodnocení plavecké lekce proběhlo metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Dále byla využita metoda rozhovoru s osobou se zrakovým postižením. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že v plavecké lekci instruktorky plavání převládala forma instrukce. Druhou nejčastější subkategorií byla korekce a další pak zpětná informace. Předmětem didaktické interakce byla nejčastěji činnost učební. Z forem projevu byl nejčastější řečový projev a z hlediska druhu postojové aktivity převládala integrace. Klíčová slova: Zrakové postižení, plavání, plavecká výuka, komunikace, didaktická interakce.
Osobnost trenéra
Kubec, Jiří ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Osobnost trenéra Cíle: Cílem této práce je shromáždit informace o typech a rolích trenéra. Dále zjistit vlastnosti a chování ideálního trenéra jak při tréninku, tak v utkání. Metody: Použil jsem metodu dotazování a obsahové analýzy. Metoda obsahové analýzy byla využita především v teoretické části a metoda dotazování ve výzkumné části. Výsledky: Byly zjištěny hlavní vlatnosti a způsoby chování trenéra, kterým dávají respondeti přednost a preferují je. Klíčová slova: trenér, tým, role, trénink, chování
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI
Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo popsat a analyzovat interakční profil dvou instruktorek (začínající a s dlouholetou praxí), které vedou plaveckou výuku dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě u dětí s poruchami autistického spektra. Metody: Celý výzkum byl proveden kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na plaveckých lekcích dětí s poruchou autistického spektra. Ze dvou lekcí byly pořízeny videozáznamy. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto videozáznamů. Kódování jednotlivých plaveckých lekcí bylo následně provedeno metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že z forem chování učitele převládala u obou instruktorek instrukce. Druhou nejčetnější subkategorií u instruktorky 01 byla korekce a u instruktorky 02 recepce. Nejčastější formou projevu učitele byl shodně u obou instruktorek řečový projev a řečový a pohybový projev. Z hlediska druhu postojové aktivity dominovala v obou případech integrace. Další nejvíce zastoupenou subkategorií byla neutrálnost. Rozdíly v četnosti výskytu různých...
Diagnostika didaktických kompetencí studentů FTVS
Hubená, Kristýna ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent)
Název: Diagnostika didaktických kompetencí studentů UK FTVS. Cíle: Cílem práce bylo ověřit, zda je zvolená kombinace kvantitativní a kvalitativních metod vhodná pro diagnostiku didaktických kompetencí studentů UK FTVS v rámci didaktiky plavání. Metody: Výzkum byl opřen o kombinaci kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na didaktických výstupech studentů. Sběr dat byl realizován pořízením audio a videozáznamů didaktických výstupů studentů v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání na UK FTVS, dotazníkem a skupinovými rozhovory se studenty, kteří byli během didaktických výstupů v roli "žáků". Prostřednictvím nezúčastněného pozorování proběhla analýza videozáznamů didaktických výstupů studentů. Kódování jednotlivých didaktických výstupů studentů bylo provedeno pomocí modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Pro kódování a zpracování dat z dotazníků byla využita deskriptivní statistika. Transkripcí byl pak proveden přepis skupinových rozhovorů z elektronické podoby do psané. Z dílčích výsledků metody MADI, dotazníků a skupinových rozhovorů byly vytvořeny případové studie pěti vybraných studentů z prvních tří nejvíce frekventovaných fenoménů z 1. kategorie MADI, tj. z forem chování učitele. Výsledky: Dosažené výsledky...
Diagnostika didaktických kompetencí studentů FTVS
Hubená, Kristýna ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bláha, Ladislav (oponent)
Název: Diagnostika didaktických kompetencí studentů UK FTVS. Cíle: Cílem práce bylo ověřit, zda je zvolená kombinace kvantitativní a kvalitativních metod vhodná pro diagnostiku didaktických kompetencí studentů UK FTVS v rámci didaktiky plavání. Metody: Výzkum byl opřen o kombinaci kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na didaktických výstupech studentů. Sběr dat byl realizován pořízením audio a videozáznamů didaktických výstupů studentů v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání na UK FTVS, dotazníkem a skupinovými rozhovory se studenty, kteří byli během didaktických výstupů v roli "žáků". Prostřednictvím nezúčastněného pozorování proběhla analýza videozáznamů didaktických výstupů studentů. Kódování jednotlivých didaktických výstupů studentů bylo provedeno pomocí modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Pro kódování a zpracování dat z dotazníků byla využita deskriptivní statistika. Transkripcí byl pak proveden přepis skupinových rozhovorů z elektronické podoby do psané. Z dílčích výsledků metody MADI, dotazníků a skupinových rozhovorů byly vytvořeny případové studie pěti vybraných studentů z prvních tří nejvíce frekventovaných fenoménů z 1. kategorie MADI, tj. z forem chování učitele. Výsledky: Dosažené výsledky...
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI
Osobnost trenéra
Kubec, Jiří ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Osobnost trenéra Cíle: Cílem této práce je shromáždit informace o typech a rolích trenéra. Dále zjistit vlastnosti a chování ideálního trenéra jak při tréninku, tak v utkání. Metody: Použil jsem metodu dotazování a obsahové analýzy. Metoda obsahové analýzy byla využita především v teoretické části a metoda dotazování ve výzkumné části. Výsledky: Byly zjištěny hlavní vlatnosti a způsoby chování trenéra, kterým dávají respondeti přednost a preferují je. Klíčová slova: trenér, tým, role, trénink, chování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.